Testkontroll agykontroll révén

Aki meg akar ismerkedni a Mesterek Titkai­val, annak csak egyetlen célja lehet: egyesü­lés a teremtő életerőkkel, hogy ezáltal tudato­san megidézhessük és összefoghassuk ezeket az erőket. Az életerők megsegítenek gondja­inkban - amelyekkel önnön fejlődésünk során még meg kell küzdenünk -, és halhatatlansá­got adhatnak.

Az első lépésekben megtanuljuk az uralmat az elme fölött, hogy ezáltal a test fölött is ha­talmat nyerjünk. Ez azt jelenti, hogy a megér­tés és a bölcsesség birtokában képesek lehe­tünk uralni valamit. Csak a megértés és a bölcsesség segítségével tudjuk ezt tökéletes tudatossággal megtenni.

A LEGFŐBB FELADAT e „tudás" fejlesztése saját személyiségünkben, vele elérjük a való­di halhatatlanságot. Umar rendszerében a Mesterek Hét Titka segíti a fejlődést, tehát képessé válunk tudatos irányítást szerezni ön­magunk felett.Határtalan tudatlansága miatt szinte min­den ember a rabszolgaság állapotában él. A tudatlanságot az okozza, hogy az emberek hi­básan értelmezik az őket érő számos fizikai, érzelmi és spirituális hatást.

Másfelől az anya gondolatai, érzelmei és akarata is erősen hatnak a méhében hordott magzatra, és beépülnek a fejlődő kis emberi lény személyiségébe. A születés körülményei­nek is közvetlen hatása van a testben keringő életerők áramlására. Ez a hatás nagyon erős, és szintén nyomot hagy az újszülött csecse­mőn.

A gyermek születése hasonlatos ahhoz, amikor a halat kifogják a vízből. Az éppen megszületett kis lény környezete drámaian megváltozik, ezért az új környezetben szerzett első benyomások a későbbiekben meghatá­rozzák személyisége kialakulását. Kialakítják azt a mintát, amely szerint az újonnan terem­tett lény életereje fejlődni fog.

A születést követik a gyermekkor, a puber­tás és a felnőtté válás hétéves periódusai. Ezekben az időszakokban sok ellentétes hatás nyomja bélyegét a fejlődő személyiségre; néha lassítják a spirituális és a fizikai érett­ség megszerzését, ezért az ilyen személyiség gyakran „természetellenes" módon nyilvánul meg.

Csak azok a lelkek képesek másoknak is megmutatni az utat - amelyen járva elérhető a szabadság -, akik már kiléptek a tudatlan­ság sötét rabságából, és képesek voltak el­nyerni a valódi szabadságot a rajtuk átáram­ló bölcsesség tiszta fénye által. Ők a valódi Mesterek; az Út pedig, amelyen az örökké lé­tező valóság felé haladnak: a Mesterek Útja. Ez az út vezeti az emberiséget a valódi sza­badsághoz és a boldogsághoz.

Az örökös hanyatlás és fellendülés korsza­kai során - amikor az emberi lélek, az értelem és az akarat folyamatosan fejlődött újjászüle­tések, fájdalom, szenvedés és munka által - alakult ki a Mesterek és a próféták megtisz­tult csoportja.

Az ember a világegyetem középpontja. Min­den egyes emberi lény a világegyetem és az élet mindenféle áramlásának középpontja. Benne találkozik az összes kozmikus erő és hatalom, hogy megtalálják tökéletes kifejező­désüket az egyén személyiségében. A Mesterek Útjára lépők tapasztalni fogják, hogy min­den egy, mert a kozmikus energiából jött lét­re, csupán származásától függően különböző sűrűségű és kisugárzású.

Minden dolog - amiből a földi lét kialakult - az energia összesűrűsödése. Ez az energia, amelyből a Mindenség származik és minden­ben jelen van - a Gaja Láma. Az emberi test a légzés útján szívja magába a Gaja Lámát. A levegő bejut az orrba, ahol légörvény keletke­zik, majd a két orrnyíláson beszívott légáram egyesül.

A levegő az orrba jutva felmelegszik, átjut a garaton, felveszi a Gaja Lámát, amely a lágyszáj pad mögött, a nyúltvelő melletti ide­gek érintésével a garaton keresztül száll alá. A levegő ezután folytatja útját a tüdőbe, ahol a vér felveszi az oxigént.

A Gaja Lámához négyféle rezgés tartozik, mindegyiknek megvan a saját színtartomá­nya, amelyek elfoglalják a test bizonyos ré­szét. A kilégzés során a test feltöltése két te­rületen, párhuzamosan történik.

A Gaja Láma rezgéseinek négy fajtája, a hozzájuk tartozó színek és testrészek a követ­kezők:

1. Fizikai (testi), színe: a vörös (cinóber).

A feltöltött testrészek: a gyomor alsó része és a tarkó.

2. Mentális (értelmi), színe: a sárga (nap­sárga).

A feltöltött testrészek: a mellkas és a homlok.

3. Spirituális (tudatosság), színe: a kék (ult­ramarin) .

A feltöltött testrészek: a gyomor felső ré­sze (napfonat) és a fejtető.

4. Érzelmi (érzések), színe: a. fehér (a vörös, a sárga és a kék keveréke).

A feltöltött testrészek: a comb, a lábszár, a láb és a kar, az alkar, a kéz és az arc. (Bizonyos esetekben a személyiség érzel­mi részének színe a fekete.) A tarkó és a koponya elülső része a Gaja Láma áram­lása segítségével feltöltheti a fejet, a test alsó részét és a mellkas üregét is.

A pentagram - az ötágú csillag - az ember ősi, keleti szimbóluma. Az ember a mikrokoz­mosz, melyben a makrokozmosz visszatükrö­ződik. A pentagram jelképezi a koronát, a ha­talmat és a szeretetet. Ez a feltámadás csilla­ga, a hajnalcsillag, ugyanaz, amelyet a három napkeleti bölcs is látott, valamint a négy elem jelképe. Együttesen alkotják a Gaja Lámát, és egyúttal mindannyian a Gaja Lámából szár­maznak.

Azok akik képesek megérteni ezt a titkot, rátalálnak a Mesterek titkára.

A természet legmélyebb és legnagyobb titkai arra várnak, hogy felfedezzük és irányítsuk azokat a világ és az emberiség hasznára. Zend Avesta könyvei magyarázzák e hatalmat, ad­nak választ az embert örökösen foglalkoztató kérdésre: „Mi végett vagyok itt?" A válasz: „Azért vagyok a Földön, hogy tökéletesítsem a Földet és Paradicsommá változtassam a siva­tagokat - olyan Paradicsommá, melyben Isten és az Ő szolgálói is élnek."

Ez az egyetlen igaz cél az életünkben. A lé­lek - ha rátalál erre az igazságra, és beol­vasztja e tudást az életébe - a Hatalomhoz ve­zető útra lép, amelyen járva az emberiség megmentőjévé válhat.

A jó gondolatok, az igaz szavak és tettek szoros összefüggésben állnak a mesteri gon­dolatokkal, szavaikkal és tettekkel. Olyan személyiség megnyilvánulásai ezek, akiben a fény (az Aha-Ra-Maz-Da) jut érvényre.

A Mesterek önmaguk számára létrehozott és a tanítványaiknak átadott rendszere azon a feltételezésen nyugszik, hogy a légzés tudatos irányításával és a „Mester-minta" állandósá­gának gyakorlásával, a Titkok segítségével az ember képes megváltozni, képes a benyomá­sokat másképp befogadni és értelmezni. Eredményes módon kifejezve önmagát, ezen az úton bárki Mesterré válhat.

Legyünk tudatosak és jók, szilárdítsuk, erő­sítsük valódi Önmagunkat, szabaduljunk meg a láncainktól.

Ha bármikor valakivel találkozunk, álljunk egyenesen, egyenesítsük ki gerincünket, húz­zuk hátra a vállunkat, toljuk ki a mellkasun­kat, emeljük fel a fejünket, szemünk kiegyen­súlyozottan pihenjen a szembenálló fél tekin­tetén - a Mester így mutatkozik. A jobb lábbal kicsit lépjünk előre, hogy a bal lábbal együtt V alakot formáljon.

Ha épp ülünk, üljünk egyenesen, szemün­ket magunk előtt egy pontra irányítva. Az ellazított lábszár és láb V alakot formázzon. Mindkét esetben tudatosan végezzük a be- és kilégzést.

Az Örökkévaló akarata az igazság törvénye (Jat-Ha-A-Hu-Vai-Roi).

Az Örökkévaló akarata a hatalom (Jat-Ha-A-Hu-Vo).

Mindegyikünk titkokkal teli tükör, és - leg­egyszerűbb formájában - a tünemények vilá­gát, azok okait és hatásait adja vissza. Ha megteremtjük az okokat önnön lényünk bel­sejében, a következmények megnyilvánulnak majd, és visszatükröződnek lelkünkben s ez­által minden egyéb dologban is. A tükrözés többsíkú lesz, a sugarak mindaddig rendezet­len állapotban lesznek, amíg nem találnak visszaverő felületre.

Biztosan kell tudnunk, hogy energiánkat mindig az okokra összpontosítjuk. Az okok változását természetes módon követi a követ­kezmények megváltozása.

Az igazi Mester állandóan gyakorolja lényé­nek tudatosságát, s figyel arra, hogy mindig nyitott legyen a jó és a pozitív erők átáramlására. E pozitív energiát a megfelelő csatornákon vezeti, ennek következményeként pedig gondolatai, szavai és tettei igazak lesznek.

Az itt említett nagyszerű kozmikus erők mindenütt megtalálhatók. Örökké jelen van­nak és minden oldalról körülvesznek bennün­ket. Isten bocsátja ki a folytonosan lényünk­be hatoló erőket, hogy általunk kifejezésre jussanak.

Mi viszont csak akkor nyílhatunk meg a kozmikus erők előtt, ha működtetni tudjuk magunkban a Mester-ritmust, és ugyanakkor semlegesítjük azokat a mintákat, amelyeket az anyai érzések építettek be a személyisé­günkbe még a magzati élet során. Ez érvénye­sül a későbbi rossz benyomások, hatások és körülmények esetében is, amelyekkel min­dennapi életünk során találkozunk.

Akik érdemesnek találtattak arra, hogy be­avatást nyerjenek az Ősi Misztériumokba, a négy elem szertartásaiban tanulták meg a Mester-ritmust és a Mester-légzést. A Mester­ritmus és a Mester-légzés megalapozása az elemek négy fő szertartása által történik.

Az első szertartás: beavatás a vízzel. A hideg vízbe merített test sokkot kap, s ez a sokk hozza létre a testben a Mester-rezgést. Ilyen beavatást élt át Mózes és Jézus is, és így vég­zik ma is a keresztény vallásokban.

A második szertartás: beavatás a tűzzel. Az újoncnak két, egymáshoz közel meggyújtott tűz között kellett végigsétálnia, majd át kellett haladnia egy nagyobb tűzön is, és hogy ne lé­legezzen be füstöt, s a tüdejét se perzselje meg, vissza kellett tartania a lélegzetét. Ez a beavatás különösen népszerű volt a babiloni és a dravida (ősi ausztrál eredetű, valamint dél-indiai tamil) misztériumokban.

A harmadik szertartás: beavatás a levegő­vel. Gondosan meghatározott körülmények között, bizonyos magasságból kidobták az újoncot, amivel a légzését és az életerejét (a napfonatot) magasabb szintre emelték. A szertartás különösen jól ismert volt az ősi Egyiptomban.

A negyedik szertartás: beavatás a földdel. Az egész testet beborították földdel. Alkal­manként a beavatandót egy időre élve elte­mették.

E beavatás másik formájában az újoncot sötét, föld alatti labirintusba vetették, ahol egyedül hagyták. Halálos csendben kellett hallgatnia a Föld szent szívdobbanásait, mely azonos volt saját szívdobbanásaival, de min­dig egységben a világegyetem harmóniájával. Ekkor légzése felvette a Mester-ritmust: be­légzés 7 másodpercig, szünet 1 másodpercig, kilégzés 7 másodpercig, majd szünet 1 má­sodpercig.

Így történt a négy fő beavatási szertartás az igaz Mesterek misztériumaiba. Örök igazsá­gok és Titkok tárultak fel a maguk egyszerű­ségében. Csak azokkal történhetett meg, akik megfelelően felkészültek és kielégítő haladást értek el fejlődésükben.

Az újoncoknak magatartásukkal is bizonyítani kellett, hogy érdemesek a beavatásra. Azok nyithatták meg szívüket az örök igazság előtt, akik belül is felkészültek a világegyetem hívásának hangjára. Mások számára még nem érkezett el az idő. Valamikor, az örökké­valóság valamelyik pillanatában egyszer majd eljön az ő idejük is.

Itt  az  ideje pontos meghatározást adni né­hány olyan fogalomról, amelyeket a Mesterek rendszerének   gyakorlásakor   alkalmazunk.

Ezek pedig a miszticizmus, az okkultizmus és a mágia fogalma.

A miszticizmus a benyomások gondos meg­figyelése. A személyiség bizonyos központjai végzik, érzékenységük jelentősen növelhető a tudatos gyakorlással.

Az okkultizmus a megfigyelt benyomások pontos értelmezése a lélek tudatos vizsgálatá­val. Ezt segíti a „hatodik érzék".

A mágia eme szélesen kiterjesztett megfi­gyelés és értelmezés gyakorlati alkalmazása. Lehetővé teszi, hogy tárgyakat megjelenít­sünk és eltüntessünk, egy tárgyat valami mássá változtassunk: azaz a mágia teremtés, rombolás és átalakítás. Fontos itt és most megjegyezni, hogy a teremtés, a rombolás és az átalakítás mindig természetes okok miatt és természetes módon történnek - ezt hívják azok „véletlennek", akik nem látják a dolgok nagy összefüggéseit.

Ahhoz, hogy valaki a törvénytől és a pillanat szellemétől függően tudatosan befogadja, ele­mezze és irányíthassa a benyomásokat, a megfelelő ülőhelyzetet kell felvenni.

Ugyan lehetséges úgy is, ha egyenesen fel­állunk (az előretett bal láb - negatív előjelű). A jobb lábbal kell előrelépni, ha a pozitív, elektromosán töltött Nap-sugárzást akarjuk mű­ködtetni. Ha a bal lábat tesszük előre, akkor negatív, mágnesesen töltött Hold-sugárzást hozunk létre a személyiségben.

A Nap-sugárzásnak a rezgések kibocsátásá­ra, a Hold-sugárzásnak pedig a rezgések befo­gadására és felidézésére van jelentős hatása.

VISSZA