Egy
St. Louis-i háziasszony 1913 nyarán az
ajándék
társasjáték
részeként
Ouija táblát kapott. A tábla
mutatója egy női személyiség
üzenetét
kezdte el közvetíteni, aki Paticnce Worthnck,
„türelemre érdemes"-nek
nevezte magát, s vélhetően a XVII.
századi Angliában élt. Patience
Worth huszonöt év alatt lediktált versei
és novellái kiadásra
kerültek, s a kritikusok is felfigyeltek
rájuk, pedig a műveket
lejegyzetelő Mrs. Pearl Curren háziasszony nem volt
túl művelt.
Személyisége egyáltalán nem
is hasonlított Patience Worthére.
Patience
egy valaha volt kor nyelvezetében, eredeti régi
írásmóddal írt. A
hétköznapokkal kapcsolatos
történeteiben olyan ruhákról,
viseletekről
beszélt, amilyeneket azóta
már rég nem hordanak és szinte el is
felejtődtek. Az esetet alaposan megvizsgálták, de
szélhámosságra utaló
nyomokat egyáltalán nem
találtak. Csupán a Patience Worth
személyiségének eredetére
irányuló magyarázatok
változatai között
vannak eltérések.
Vajon
Patience Worth egy régóta halott asszony
szelleme? Azért tud olyan
sokat a XVII. század
világáról, mert akkor élt?
Vagy talán saját maga
sem tudva róla, Mrs. Curren tudat alatt gyűjtött
össze fantasztikus
mennyiségű, a múltra vonatkozó
információt? Ha így
történt, mi lehetett
vajon a tudás forrása?
Nagyon
sok olyan részletet, amely ezekben az Ouija
táblás üzenetekben
szerepelt, elvileg csak szakértők ismerhetnek. Ha Mrs.
Curren
tudatalattija gyűjtötte össze ezt a
tudást, az bizonyítékát
adja annak,
hogy a tudatalatti olyan dolgoknak is parancsolhat, amivel a tudatos
rész még csak nincs is tisztában.
Azonban Patience Worth esetének még
ez a magyarázata is nagyon sok megválaszolatlan
kérdést vet fel. Ez a
fajta információ nem tartozik a könnyen
elérhetők közé. De akkor honnan
való? Hogyan rendezte Mrs. Curren tudatalattija a
rendelkezésre álló
anyagot novellákká,
színdarabokká?
Ugyanakkor, ha Patience
Worth valóban létező
személyiség volt, az további,
a fentiektől eltérő kérdéseket vet fel.
Vajon Mrs. Curren
tudatalattiján keresztül kommunikált
Patience?
ő hozta
működésbe az Ouija táblát,
vagy Mrs. Curren?
Mindkét
változat esetében
egyértelművé válik azonban, hogy az
emberi
személyiség a vártnál
sokkal kevésbé korlátozott
térben és időben.
Csak
amiatt említem ezt az esetet, mert láthatjuk,
mennyire fontos szerepet
játszik az Ouija tábla Patience Worth
személyiségének
megjelenésében.
A táblát a különböző
vélemények a tudatalatti
felszabadítására
szolgáló
módszernek, az élők és halottak
közötti kommunikáció
eszközének vagy
az unatkozók és bolondok buta
társasjátékának
tartják. Az Ouija tábla
Patience Worth esetében játszott szerepe
elég nyilvánvaló volt azonban
ahhoz, hogy érdemesnek találjam beiktatni
ESP-vizsgálataim körébe.
Bár
még sem a férjem, sem én nem
láttunk korábban Ouija
táblát,
beszereztünk egyet. Ebben a fejezetben a vele
végzett kísérleteinket,
azok eredményeit, illetve a tábla
használati utasítását
mutatjuk be.
Az
Ouija tábla körülbelül 60 cm
hosszú és 40 cm széles. Két
sorban az
ábécé betűit nyomtatták
rá, könnyen látható nagy
méretben. A bal felső
sarokban az „igen" szó van, a jobb
felsőben a „nem" szó
látható. Az
ábécé alatti sorban 1—9-ig
számok találhatók, a sor
végén a nullával. A
tábla alján valamivel kisebb betűkkel pedig a
„viszlát" felirat
szerepel.
Egy kicsiny
mutató is tartozik a táblához. A
mutató egy aprócska,
háromlábú,
háromszögletű asztalhoz hasonlít. A
tábla működtetéséhez a
résztvevők
a mutatóra helyezik a kezüket. A mutató
eközben a táblán marad. A
folyamattal való megismerkedés végett
tegyük mi is kezünket a mutatóra,
és futtassuk végig a
táblán. Ha a tábla megfelelően
működik, a mutató
láthatóan, szinte
magától megy, anélkül hogy
különösebb
erőfeszítést
kellene tennünk.
Az Ouija
táblát nagyon sok hobbiüzletben lehet
kapni. Néha magazinokban is
hirdetik, de a Parker Brothers cégtől (Salem,
Massachusetts), az Ouija
márka bejegyzett tulajdonosától is meg
lehet rendelni. A tábla nem
drága, és normális
használat esetén évekig nincs vele
gond.
Előfordulhat,
hogy szinte azonnal elérünk valamilyen
eredményt, de ha mégsem, akkor
se legyünk csalódottak. A mi első
próbálkozásaink is
eléggé
kiábrándítóak voltak. A
kicsiny mutatónak vagy nem volt semmilyen
érzékelhető mozgása, vagy a
betűk, amelyekre rámutatott, értelmetlen
üzenetekké álltak
össze. Akkoriban a
hozzáállásom sem volt megfelelő.
Úgy ítéltem meg, hogy az Ouija
tábla nem éri el az én komoly
vállalkozásom színvonalát.
Intellektuálisan tisztában voltam vele, hogy
helyet kell neki szorítanom
kutatásaimban, lelkileg azonban zavartan
és kényelmetlenül éreztem
magam. Remélem, ön már az első
alkalommal sem
így áll majd hozzá a tábla
vagy más dolgok
kipróbálásához. A mi első
próbálkozásaink annyira
ostobák voltak, hogy tulajdonképpen
csodálkozom későbbi sikereinken.
Kezdeti
kísérleteik során az alábbi
néhány lépést
érdemes követniük.
Először
is, helyezzék el az Ouija táblát
úgy, hogy az ön és társa
közé
kerüljön. Tegyék a
táblát egy kisebb asztalra, hogy annak egyik
vége az
ön térdénél, a
másik vége a szemközt levő
társa térdénél legyen.
Tartsák nyitva a szemüket. Nem kell becsukni. Tegye
mindkét kezét a -
korábban a táblára helyezett -kis
mutatóra, és társa is tegyen
így.
Lazítsanak.
Amikor a tábla működni kezd, a mutató
megmozdul és rámutat a betűkre,
amelyekből aztán összeáll az
üzenet. Ha az első néhány akalom -
esetenként mondjuk húsz perc alatt - nem hoz
eredményt, ne
bizonytalanodjanak el. Meg fogják látni, hogy
többnyire már az első
alkalommal működik a tábla. Ha
mégsem, talán a résztvevők
hozzáállásában van a hiba.
Ilyenkor próbálkozzanak újra,
könnyedebben,
a szórakozás szellemében.
Emlékezzenek rá, hogy ha mi is feladtuk
volna az első néhány
sikereién kísérlet
után, akkor soha nem tudtuk
volna megírni a Seth-dokumentációt.
Ha
kérdéseket tesznek fel a
táblának, jobb, ha eleinte csak az
egyikőjük
kérdez. Ha a mutató nem mozdul,
ismételjék meg a kérdést.
Egyszerű
mondatokat használjanak. Suttoghatnak, vagy
akár hangosan is
kimondhatják a kérdést, de gondolatban
is formálhatják a szavakat.
Egyszerre csak egy kérdést tegyenek fel.
Hagyjanak elég időt a
táblának a válaszadásra.
Csak
nagyon kis nyomást gyakoroljanak a mutatóra.
Hogyha túlságosan
lenyomják, nem tud mozogni. Ha furcsán
érzik magukat a táblánál,
kezdjék a találkozót egyből egy
kérdéssel. Általános
kérdés lehet
például: Van itt valaki? Az ezután
feltett kérdések
nyilvánvalóan a
tábla válaszából
következnek.
Ha
az üzenet láthatóan idegen
személyiségtől ered, olyan
kérdéseket
tegyenek fel, amelyekből a lehető legtöbb
információt kaphatják. Ha a
személyiség nem e világinak
tartja magát, kérdezzenek rá
születésének
és halálának
helyére és idejére. Később
ellenőrizhetik az ily módon
kapott részleteket. Kérdezzék
meg a személyiség családtagjainak
nevét.
Élnek-e még, vagy már meghaltak? Ha
élnek, hol élnek? Ha meghaltak, hol
és mikor történt az eset? Ha a
kérdésre nem jön válasz, vagy
a mutató
bizonytalanul mozog, ugorjuk át egy időre a
kérdést, és később
térjünk
vissza rá.
Vannak, akik
úgy érzik, hogy a
kérdés-felelet módszer
akadályozza őket, vagy a tábla
működését. Ha így
érzik, akkor csak üljenek csendben,
kezüket a mutatón
nyugtatva. A mutató rövid időn belül
kibetűzi saját üzenetét,
mindenféle kérdés
nélkül. Később, amikor már
könnyebben megy a dolog,
a két módszert
kombinálhatják is, feltehetően
kiváló eredményekkel.
Bárki is dolgozik velünk a
táblánál, teljesen
becsületesen kell
hozzáállnia. A társ
megbízhatatlansága komolyan
veszélyezteti a
kísérlet
eredményességét.
Az
Ouija táblával való
próbálkozás érdekes
tapasztalat, s talán a
legegyszerűbb módja az
ESP-kísérletek
elkezdésének. Azt javasolom,
hogy a kísérleteket olyan sorrendben
próbálják ki, ahogy azok a
könyvben találhatóak, mert
így minden kísérlet
egyúttal felkészülést is
jelent a következőre. A szellemi
jelenségek világa egyike azon
területeknek, ahol még a kezdők is jelentős
eredményeket érhetnek el.
Ezért fontos tehát, hogy minden
kísérletről jegyzetet
készítsenek.
Amikor
a táblával dolgoznak, ön vagy a
társa írjon le minden
kérdést és
választ, akár akkor, mikor a mutató
megáll az üzenetek közötti
időszakokban, vagy amikor félbehagyja kicsit a
mozgást, mert néha ez
is megtörténik. Ha jelen van egy harmadik
személy is, akkor a
hatékonyság érdekében
kérjék meg őt a
kérdések és válaszok
rögzítésére. Már a
legelső találkozón kezdjék el
a jegyzetelést. írják
fel a dátumot, az időt és a jelenlévők
nevét. Ha egy kérdést
feltesznek, írják le és hagyjanak ki
helyet a válasz
beszúrására. Ha
már van gyakorlatuk a tábla
használatában, érdemes a
kérdésekről akár
előre tervet készíteni.
SZÜNET:
Amikor az Ouija tábla jól működik,
előfordulhat, hogy egyfajta
gyorsírást keli kialakítanunk, mert az
üzenetek nagyon gyorsan jönnek.
A táblán általában nincs
pont, figyelnünk kell tehát, hogy hol
végződik
az
egyik mondat, s hol
kezdődik a másik. A szavak is egymásba
szaladhatnak, így az üzenet első
látásra értelmetlen lehet.
Ezért minden üzenetet
körültekintően
vizsgáljunk meg. Maga a tábla is
használhat gyorsírást bizonyos
esetekben. A hatalom szót például
írhatja így: 6alom. Vagy a
kávé szó
helyén például egyszerűen csak
„kv" jelenik meg.
Kezdetben
érdemes egyszerű kérdéseket feltenni,
amelyeket egy igen vagy nem
válasszal meg lehet válaszolni. A bizalom
elnyerése érdekében az
elején elég, ha teljes név
helyett csak a monogramra kérdeznek rá. Ne
legyenek hiszékenyek, és ne fogadjanak el hamis
üzeneteket. Ne
próbáljanak
fantáziájuk
szárnyalásával értelmet
adni az értelmetlen
üzeneteknek. A tábla teljes szavakat, majd
mondatokat fog kibetűzni, s
ez a gyakorlással egyre inkább így
lesz.
Előfordulhat,
hogy egy értelmetlennek tűnő üzenet valamilyen
idegen nyelvű
kommunikációs
próbálkozás, bár ez nem
túl valószínű. Ha nem
tudják egy
üzenet értelmét kihámozni,
akkor általában nincs is értelme.
Tegyék
félre, ne foglalkozzanak vele, de ne dobják el.
Egy későbbi fejezetben
ki fogunk térni az ilyen üzenetek
értékelési
módszerére, akár az Ouija
tábla segítségével
kapták azokat, akár
másképpen.
Ne
törődjenek vele - különösen a
kezdeti időszakban -, ha egyes üzenetek
látszólag ellentmondanak önmaguknak.
Ezek akár valós információk
torzulásából is fakadhatnak,
de erre a könyvben később is vissza
fogunk térni. Ha korábban nem, de a harmadik vagy
negyedik találkozó
idejére elvileg már teljes mondatokat kell
kapniuk. Róbert és én
mindössze egy hónapnyi
kísérletezgetés
után már alkalmanként tíz
gépelt oldalt kitevő szöveget vettünk.
Meglehetősen
érdekes tapasztalat, amikor elkezdjük
érezni a mutató mozgását,
miközben tudjuk, hogy nem mi mozgatjuk azt tudatosan. Mikor a
táblával
végzett kísérleteinket
megkezdtük, még mi sem tudtuk, mire
számítsunk.
Hogy önöknek is legyen mihez hasonlítani
az első találkozások
alkalmával szerzett benyomásokat,
röviden beszámolok első
tapasztalatainkról.
Elkezdjük
venni
az üzeneteket
Első
két sikertelen
próbálkozásunk után
összefüggő üzeneteket kezdtünk el
venni, amelyek nagyapámtól, az 1949-ben elhunyt
Joseph Adolph Burdótól
származtak. Nagyapa félig francia,
félig indián volt. Jól, de
határozottan érzékelhető
akcentussal beszélt angolul. Az egyik-másik
szót például így
ejtette: etyik-mázsik. A tábla az ő
írásmódját
használta, a szavakat pedig az ő
beszédére jellemző módon
válogatta.
Más,
a „halálukat túlélő"
személyiségektől is kaptunk üzeneteket.
Olyan
személyektől, akiket mi magunk nem is ismertünk.
Ellenőriztük az
üzenetekben megadott születési
és elhalálozási adatokat,
és az adatok
rendszerint valódinak bizonyultak. A kapott
élettörténetek hihetőknek
tűntek. Ezek az esetek már eléggé
megleptek bennünket, de még nem
gyakoroltak olyan nagy hatást ránk.
Részben azért, mert egyik „ember"
sem tért vissza, amikor újra
kipróbáltuk a táblát. Ennek
ellenére a
kísérlet annyira érdekesnek bizonyult,
hogy folytattuk.
Két-három
ilyen találkozó után újra
elárasztott minket az érthetetlen
zagyvaság.
Az értelmetlen szavak között azonban
feltűnt egy érthető kifejezés:
..keleti utak". Ezek a szavak lényegesnek bizonyultak,
habár akkor mi
ezt még nem tudtuk. Viszont
kötelességtudóan beiktattuk a mondatot
feljegyzéseink közé. Ez az
egyik ok, amiért fontos a jegyzetelés.
Értelmetlennek tűnő szavak később is
jelentést nyerhetnek, mint ahogy
az ebben az esetben is történt.
Legközelebbi
Ouija táblás
kísérletünk jelentette a
kezdetét a ma is zajló,
egyedülálló tapasztalatunknak. Egy
eléggé jelentéktelennek tűnő
üzenettel kezdődött, amely attól a
személyiségtől származott, akit most
nevezzünk Frank Withersnek, bár a tábla
más nevet adott meg. Frank
Withers elmondta, hogy annak idején harminc évig
tanított angolt a New
York állambeli Elmi-rában, s más
háttér-információkat is
megadott
magára és családjára
vonatkozóan.
Másnap
megkérdeztem egy idős elmirai hölgyet, hogy ismer-e
valakit azon a
néven, amit a tábla megadott nekünk. Nem
árultam el, miért kérdezem.
Határozottan kijelentette, hogy ismert ilyen embert -
tágabb
ismeretségi körébe tartozott -,
és az 1940-es évek elején halt meg.
Saját halálának
idejeként Frank Withers az 1942-es évet
jelölte meg,
amit persze az idős hölgy nem tudhatott.
Következő
néhány találkozónk Frank
Withersszel a megszokott csapáson haladt.
Ebben a korai időszakban több okból
kifolyólag nem nagyon ellenőriztük
a kapott adatokat. Egyrészt volt
néhány nyilvánvaló
ellentmondás a
dátumokban. Másrészt -
különösen az elején -
nehéz volt elképzelni,
hogy ezek az adatok megbízhatóak, a
szó megszokott értelmében.
Természetesen az időhiány is szerepet
játszott hanyagságunkban -
mindkettőnknek volt munkahelye - és tartottunk
attól is, hogy kínos
helyzetekbe kerülhetünk, miközben a
hivatalos feljegyzések közt
kutakodunk. Ugyanakkor azt sem tudtuk, vajon az Ouija
táblás
kísérleteink folytatódnak-e, avagy
valami mássá alakul át a dolog.
Egyelőre örültünk, hogy képesek
vagyunk egy olyanjelenség
megtapasztalására, amiről a
múltban csak olvasgattunk.
Mint
később kiderült, nem találkoztunk
túl sokat Frank Withersszel,
mindössze három alkalommal. Bár
az azután következő találkozó
ugyancsak Frank Withersszel kezdődött,
személyiségének helyén
már Seth
személyiségét
találtuk. Elkezdődtek tehát a
Seth-találkozók. Azonnal
feltűnt, hogy az üzenetek hirtelen magasabb rendűek
lettek,
alkalmazási kör és minőség
tekintetében egyaránt. Egy felsőbbrendű
intelligenciával találtuk magunkat szembe, egy
személyiséggel, akinek
különösen jó
humorérzéke volt és olyan
kiváló pszichológiai
rálátásról
és tudásról tett
tanúbizonyságot, ami messze
túlmutatott saját tudatos
képességeinken.
Ettől a
találkozótól kezdődően a
tábla egymás után betűzte ki a
bekezdéseket,
egyiket a másik után.
Megdöbbenésemre Seth már a
találkozók elején
kijelentette, hogy a reinkarnáció nem
pusztán lehetőség, hanem az
emberi létezéssel együtt
járó tény. Elkezdte felsorolni
korábbi
létezéseinket -Róbertéit
és az enyémeket is - megadva a neveket,
dátumokat, családi kapcsolatokat
és más részleteket.
Néhányat ezek
közül hipnózissal is
ellenőriztünk. Ha majd elég anyag
összegyűlik, a
részleteket ugyancsak ellenőrizzük az
adattárakban. Erre a témára
még
visszatérünk a
reinkarnációról
szóló fejezetekben.
A
reinkarnáció elmélete mindkettőnknek
ismerős volt, mi azonban eleve
kizártuk, elsősorban az általunk
leküzdhetetlennek ítélt
hiányosságai
miatt. Számomra a reinkarnációnak
amolyan okkult mellékíze volt. Seth
gördülékeny logikával
elhárította tiltakozásomat, majd olyan
kísérleteket sorolt fel, amelyekkel ellenőrizhető
az elmélet
hitelessége.
Én
mozgatom
a táblát? Vagy Robert? Elkezdtük
ellenőrizni egymást. Előzetes
figyelmeztetés nélkül felemeltem a
kezemet a mutatóról. A mutató
megállt. Robert is ugyanezt tette. A mutató ekkor
is megállt. A tábla
általában nem működött, ha csak
egyikünk használta. Úgy tűnt,
mindkettőnkre szükség van, egyedül
egyikünk sem tudta mozgatni a
mutatót.
Bemutatkozás
Frank
Withersnek 1963. december 2-án mutatkoztunk be.
Korábbi találkozóink
során semmiféle
összefüggést nem fedeztünk fel az
egyes találkozók
között. A Seth-találkozók
kezdetével ez megváltozott: minden alkalom
megerősítette a korábbiakat. Seth
meghatározta, hogy hetente kétszer
főzünk találkozni, megnevezve az
estéket és a találkozók
pontos idejét
is. A :alálkozók két-három
óra hosszáig tartottak, bár
néha hosszabbra
nyúltak. Mindig követtük ezt a rendszert
és most is így teszünk,
folyamatosan.
A
Seth-személyiség bemutatkozása
után nem sokkal
egy kifejezésre figyeltünk fel. Akkor
fordult elő, amikor Seth Róbert
korábbi életeiről mesélt.
Seth szerint Róbert az 1600-as évekbeli
Dániában volt földbirtokos, egy
azóta már nem létező, Triev nevű
város
mellett. A „keleti utak" kifejezést
használta a hely
megjelölésére, s
ez eszünkbe juttatta a kifejezés
felbukkanását a korábbi
találkozók
zagyvaságai között.
A fejezet
végén közlöm korai
találkozóink
kivonatát. Az általunk feltett
kérdések segíthetnek saját
kérdéseik
megfogalmazásában. Figyeljék meg, hogy
eleinte csak egyszavas
válaszokat kaptunk, a negyedik
találkozón viszont már
annál
hosszabbakat. Valószínűleg a saját
tapasztalataik is ilyen fejlődést
mutatnak majd.
De vajon mi
működteti az Ouija táblát? Mielőtt erre
választ adnék, nézzük meg az
emberi személyiség
felépítését, mivel az
ezt a fajta kommunikációt lehetővé
tévő dolog is személyiségünk
részét
képezi.
Az
én
saját, hétköznapi
személyiségünk része. Ez a mi
tudatos énünk. Az én nem valami
szilárd dolog. Folyamatosan változik.
Most nem ugyanaz, mint ami gyermekkorunkban volt, és holnap
sem lesz
már az, ami ma.
Az én
személyiségünk azon része,
amely szembenéz a
hétköznapokkal és törődik a
gyakorlati problémákkal. A
személyiség
részét képező egyes
képességek és hajlamok
körül alakul ki. Ezen
képességek és hajlamok
közül az én néhányat
használ és elfogad, amelyek
így a tudatos én
részévé válnak. Ezekből az
általunk hasznosnak ítélt
szeretem, nemszeretem választásokból,
képességekből és
sajátosságokból
áll össze a személyes én.
Az Ouija
tábla
- más dolgok mellett -
a személyes tudatalatti
elérésének és a
vele való kapcsolattartásnak
az eszköze. Tudatalattink többet tud
énünkről, mint mi magunk. Amikor a
tudatos én pihen, a tudatalattinak alkalma nyílik
arra, hogy
izommozgások révén kifejezze
magát. Jó példa erre az is, amikor
telefonálás közben
firkálgatunk. Ezek a rajzok a tudatalattihoz vezető
kulcsot adják. Miközben a tudatos elme
mással van elfoglalva, a
tudatalatti vezérli az izommozgásokat,
így az ujjakat firkálgatásra
késztetve. Bár az irkafirkák
számunkra értelmetlennek tűnnek,
tudatalattink szempontjából
valószínűleg határozott
jelentéssel
bírnak. Mivel izommozgásaink
többségét a tudatalatti
vezérli, semmi
furcsa nincs abban, ha belsőnknek ez a része
efféle mozgásokkal fejezi
ki magát.
Úgy
tartják, hogy az ilyesfajta tudat alatti
izommozgások irányítják az
Ouija tábla mutatóját is. Ha csak
ennyit
tudna, a tábla már akkor is az
önvalóban megbúvó
területek
felfedezésének
leggyümölcsözőbb
módszerét ;elentené tudatos
énünk
számára. Az én
véleményem azonban az, hogy
tudatalattinknak ez a
személyes része csak a legfelsőbb szintje a
tudatalatti hatalmas
régiójának.
A
Seth-dokumentáció szerint az, hogy a tudatalattit
Freud felfedezte, belső énünk
észrevételének csak az első,
úttörő
jellegű esete. Seth szerint Freud és Jung csak a
legnyilvánvalóbb
részeire tapintottak rá annak, amit „a
felfedezetlen embernek" vagy
„teljes önvalónak"
hívhatnánk.
A tudatalatti
azonban
sokkal több
dolgot tartalmaz, mint a beépített
primitív hajtóerők, amelyeket az
egyénnek és a társadalomnak
féken kell tartania. Ez az emberiség
legkifinomultabb megérzéseinek
forrása, s talán a nyelv és maga a
civilizáció alapja is. Ugyanúgy, ahogy
a Föld rétegeinek vizsgálata a
régmúlt civilizációinak
adja bizonyítékát, a tudatalatti
rétegeinek
vizsgálata elvezethet bennünket az
egyéniség múltbeli, szellemi
és
fizikai létezéseinek
megismeréséhez.
Ha követik a
könyvben
felsorolt kísérletek menetét, fel
fogják fedezni, hogy a személyes
tudatalattin túl olyan valóság
található, amely ugyanolyan
élő
és
létező, mint az, amelyet már megszoktunk. Az
Ouija tábla oly módon
nyugtatja le tudatosságunkat, hogy közben
ráeszmélünk - talán
életünkben először - ezen belső
énünk üzeneteire. Felfedezzük
tudat
alatti elménket, saját, személyes
tudat alatti területeinket, de
ráébredünk arra is, hogy a
tudatalatti egy másik valóság
küszöbe is
egyúttal.
Emlékezzenek
az Ouija táblás kísérletek
során arra,
hogy a kulcsszó a lazítás.
Feltétlenül vezessenek tisztán
érthető
naplót minden találkozóról,
írják le a feltett
kérdéseket és a kapott
válaszokat is. Az alábbiak a mi első
találkozóink kivonatai.
Habár
volt három korábbi tapasztalatunk is a
táblával - két sikertelen,
illetve a harmadik, amelynek során a nagyapámnak
és más
személyiségeknek tulajdonított
üzeneteket kaptuk - ezeket csak előzetes
próbáknak tekintjük, s hivatalos
feljegyzéseinket Frank Withersszel
kezdjük. A kérdéseket
normál betűkkel, a tábla
válaszait pedig dőlt
betűkkel szedjük. A szövegen semmit sem
változtattunk. A válaszok
pontosan azok, amiket kaptunk, eltekintve a név
megváltoztatásától,
amit az élő személyekkel
történő összekeverés
elkerülése miatt tettünk
meg. Minden kérdést a férjem,
Róbert F. Butts tett fel.
KIVONATOK AZ ELSő
TALÁLKOZÓ ANYAGÁBÓL, 1963.
DECEMBER 2.
K: Van itt valaki? V:
Igen.
K: Megadná
nekünk a monogramját? V: F. W.
K: Kérem,
mondja meg a keresztnevét. V: Frank.
K: Kérem
mondja meg a vezetéknevét. V: Withers.
K: Meg tudja adni
halálának
évszámát? V: 1942.
K: Ismeri
valamelyikeinket? V: Nem.
K: Nős volt? V: Igen.
K: A felesége
él még, vagy már meghalt? V: Meghalt.
K: Mi volt a keresztneve?
V: Ursula.
K: Mi volt a
családneve? V: Alteri.
K:
Nemzetisége? V: Olasz.
K: Az ön
nemzetisége? V: Angol.
K: Mi volt az ön
foglalkozása? V: Tanár.
K: Milyen
tárgyat tanított? V: Angolt.
K: Melyik
városban? V: Elmira.
K: Hány
évig tanított? V: 34.
K: Melyik
évben született? V: 1885.
KIVONATOK A
MÁSODIK ÜLÉS
ANYAGÁBÓL
Az
alábbi kérdések a második
találkozó anyagából
származnak. Meglehetősen
kíváncsiak voltunk, hiszen ez az első alkalom,
amikor esélyünk volt egy
a tábla segítségével
felvett kapcsolat folytatására.
K: Itt van, Frank
Withers? V: Igen.
K: Hol
töltötte életének nagy
részét? V: Elmira.
K: Hol született
ön? Melyik házban? V: State utca.
K: Elmirában?
V: Nem.
K: Akkor hol?
V:
Szomorúságban.
A
válasz felcsigázott minket. Ez volt az első
alkalom, hogy a tábla
újraértelmezte
kérdésünket, és ennek
megfelelően reagált. Talán a
tábla válasza volt az, ami Robertet a
következő kérdés
feltevésére
késztette. Akárhogy nézzük
is, de a reinkarnációt soha egyikünk sem
tartotta másnak, mint egy meglehetősen
valószínűtlen gondolatnak. Éppen
ezért az itt következő válaszok
nagyon megdöbbentettek bennünket.
K: Élt
már más életeket is itt, a
Földön? V: Igen.
K: Hányszor?
V: Háromszor.
K: Mikor élt
először a Földön? V: A VI.
században.
Ahogy
haladtunk, kiderült, hogy Frank Withers egyik
életében katonaként
Törökországban élt, s azt is
kijelentette, hogy egy másik létezés
alkalmával ismert minket, Robertet és
engem, a dániai Triev városában.
Más részietek mellett azt is
megemlítette, hogy abban az időben férfi,
mégpedig a mostani férjem fia voltam. Megadta a
dátumokat és a
helyszínt, de közölte, hogy Triev
városa már nem létezik.
A
harmadik találkozó
nagyjából ugyanúgy zajlott, mint a
másik kettő. A
negyedik azonban fordulópontot jelentett. Ekkor Frank
Withers
személyisége visszavonult és
Seth bemutatkozott. A Seth-találkozók
sajátos hangvétele és
minősége azonnal feltűnt. Olyan
megbeszélések
kezdődtek el ekkor, amelyek sok későbbi
találkozó alapjául
szolgáltak.
A
korábbi egyszavas vagy -mondatos válaszok
átalakultak a mutató által
kibetűzött bekezdésekké. Az intelligens
válaszok sokkal élvezetesebbé
tették a találkozókat. Seth
személyisége határozottnak
és egyedinek
mutatkozott. A találkozó Frank Withersszel
kezdődött és Sethtel
végződött.
A NEGYEDIK
ÜLÉS KIVONATA
K: Itt van, Frank
Withers? V: Igen.
K: Van valamilyen
üzenete számunkra? V: A tudat olyan, mint egy
sokszirmú virág.
K: Most Jane
tudatalattija beszél?
V:
A tudatalatti olyan, mint egy folyosó. Mit
számít az, hogy melyik ajtón
megyünk be oda? Habár
beszélhetek rajta keresztül is, ha
úgy döntök.
Egyszer már beszélt őis rajtam
keresztül. Persze nem értitek a viccet.
Hahh.
K: Mikor
beszéltél Jane-en keresztül? V: Egy
évszázada.
Szeánsz. Médium volt, aki miattad
keresett meg engem. Akkor is
előjöttem.
K: Frank Withers,
fordulhatunk a jövőben bármilyen
speciális kérdéssel
hozzád?
V: Igen. De jobban
szeretném, ha nem hívnátok Frank
Withersnek. Frank meglehetősen színtelen
személyiség.
K:
Szükségünk van valamilyen
névre, amikor beszélünk
hozzád.
V:
Nyugodtan választhattok nekem olyan nevet, ami
nektek tetszik. Én
Sethnekhívom magamat. Ez illik az énem
énjéhez, ez a személyiség
közelíti meg legjobban a teljes
önvalót, ami vagyok, vagy
megpróbálok
lenni. A te teljes önvalód
többé-kevésbé Josephnek
nevezhető, a
különféle múltbeli
és jövőbeli személyiségeid
összessége alapján... Te
Joseph vagy. A Joseph, akit az elmédben látsz, a
tervrajz.
K: Hogyan
neveznéd Jane-t, ha engem Josephnek hívsz? V:
Ruburtnak.
K: Nem
tisztáznád ezt egy kicsit? V: Mit
tisztázzak?
K: Ez a név
számunkra elég
különös. Nem hiszem, hogy Jane
szeretné. V: Furcsa a furcsának.
KIVONATOK A HATODIK
ÜLÉS ANYAGÁBÓL
K: Igaz az, hogy
többé-kevésbé a tudatalatti
hatalmának, szeszélyeinek vagyunk
kitéve?
V:
Igen, de ez olyan, mintha azt mondanánk, hogy az
egész a részek
kénye-kedvének van kitéve.
Mindössze csak arról van szó,
hogy az ember
nem tanulta meg a részeit hatékonyan
használni. A részek
összességének
nagyszerű tudatot kellene alkotni. Az egyéni tudat az, ami
számít.
Soha nem
veszít, csak nyer. Minden alkalommal kiterjed, hogy
még többet fogadjon be.
K: Csak
kíváncsiságból, Seth: mit
csinálsz a találkozók
között? V: Ti mit csináltok?
K: Tudnál
még valami információval
szolgálni a Ruburt névvel kapcsolatban?
V:
Egyszer régen ez volt Jane neve, mint ahogy a
tiéd Joseph. Mindkettő
kiemelkedő pontja volt léteteknek, példa a
szellemi géneknek, másolat,
amit a szellem követhet. Földi
személyiségeitek teljes
skáláját jelenti
Joseph és Ruburt, ez az, ami felé
fejlődnötök kell. De bizonyos
értelemben már most is Joseph, illetve Ruburt
vagytok, hiszen a
tervrajz megvan bennetek. Mindenkinek van ilyen tervrajza. Az emberek
minden életben
megpróbálják követni
a sajátjukat. A minta nincs előre
megadva, ez az egyéni létezés
önmagának szerkesztett vázlata.
K: Nincs ez
ellentmondásban a szabad akarattal?
V:
Hogy lenne? Magad készítetted a tervet, de
különböző megszületett
énjeid nincsenek tisztában a tervvel. Szabad
akaratuk van. Te adtad
nekik azt. Ez benne a kihívás.