Reinkarnáció, családi
kapcsolatok, személyiség.
Emlékszik-e olyan
álmokra, melyek előző életeiről
szóltak?
Ha valóban
létezik reinkarnáció, akkor
szükségképpen
rendelkeznünk kell a korábbi
személyiségek tudásának
és tulajdonságainak emlékeivel, melyek
előző életeinket összekapcsolják,
különben az egész elmélet
értelmetlenné válik.
Énjeink folytonossága nem kell, hogy
tudatos legyen, de így vagy úgy
részévé válik mostani
személyiségünknek.
Az előző fejezet
végén leírt kivonat
révén talán már
sikerült megérteniük, hogyan
lehetséges személyiségünk
folytonosságát fenntartani. A bemutatott elv
szerint minden egyes tapasztalatunk, gondolatunk és
cselekedetünk elektromos
valósággal bír, mely az egyes
létezéseink alatt felgyülemlik
és elraktározódik. Ez az
adathalmaz hozza létre
személyiségünket egyfajta kód
formájában. A fizikai test
halálakor ez az elektromos valóság
továbbra is fennmarad, megőrződik.
Pszichológiai
értelemben az előbb megemlített
valóság mellett még
léteznie kell valaminek. Ezt Seth a belső
énnek hívja, mely valójában
a hétköznapi énünk
tudatos kiegészítője. Ezen felfogás
szerint a tudatalatti a két én
között meghúzódó
területet jelenti. Belső énünk tartalmazza
az előző életeinkre vonatkozó
összes információt, és ő
irányítja minden egyes
cselekedetünket. A tudatalatti
átszivárogtat bizonyos
információkat belső énünkből
a külsőbe. Gyakorlatilag mindkét
énünk tudatos, viszont a külső nincs
tudatában a belsőnek.
Előző életeink
emlékeivel a külső én nem foglalkozik,
mivel túlságosan elfoglalt a mindennapi
életünk fizikai
valóságával, és emellett
már nem képes további
információk feldolgozására.
Külső
énünk még arra sem képes,
hogy jelen életünk emlékeire
emlékezzen. A belső és külső
én gondolata hasonló a
pszichológiában másodlagos
személyiségként kezelt fogalomhoz.
Pontos megértéséhez napi
életünkből is felhozhatunk hasonlatokat.
Habár
életünk során
különféle feladatokat
látunk el, például
szülők, barátok, kerületi
képviselők vagyunk, de közben a
személyiségünk nem változik.
Ehhez hasonlóan belső énünk is felveszi
az előző életek minőségeit, miközben
egyediségét és
irányultságát továbbra is
megőrzi. S mindannyian észrevettük
már, hogy mialatt kenyérkereső
szerepünket játsszuk, barát vagy
apaszerepünkről elfelejtkezünk,
és csak akkor vesszük fel. amikor
hazaértünk. Nos ugyanezen oknál fogva
nem emlékszünk előző életeink
eseményeire sem. mert teljesen leköt
bennünket a mostani. Valójában
csak a figyelem fókuszának
megváltoztatásáról
van szó. Seth szerint: a tudatosság nem
más. mint az az irány, ahová az
önvaló tekint.
Ezen elmélet szerint,
a belső és külső én
közötti
információáramlás
megakadályozásának
nagysága pontosan akkora, hogy biztosítsa
túlélésünket egy olyan
világegyetemben, amely minden erőnket és
tudásunkat leköti. Lehetséges
tehát, hogy előző életeink emlékeit
egyszerűen elnyomjuk az önhipnózis keltette fekete
foltokkal, ugyanúgy, ahogy életünk
során is csak arra figyelünk, amire
éppen akarunk, és közben minden
más ingert elnyomunk.
Ebben az esetben viszont
létezniük kell olyan eseményeknek
életünkben, melyek előző
életeink létezését
igazolják, csak jelenleg másképp
értelmezzük azokat. Vajon vannak-e ilyen
események? Képes-e
megválaszolni a reinkarnáció
elmélete olyan kérdéseket, melyekre
évszázadok óta keressük a
választ, eseményeket, amiket
megpróbáltunk értelmezni, de igazi
magyarázatot még mindig nem találtunk?
Hányszor éreztek azonnali szeretetet
vagy utálatot egy olyan személy iránt,
akivel akkor találkoztak
életükben először? A
pszichológia
különféleképpen
értelmezi ezt a jelenséget. Szerinte egy
eseményre a múlt emlékeink
alapján reagálunk, melyek a
legtöbbször a tudatalattinkon és
más logikátlan
előítéleteken alapulnak.
Tegyük fel
például, hogy kedvenc nagybátyjuk
gyerekkorukban egy bizonyos
márkájú cigarettát
szívott. Ennek következtében tudat alatt
vonzódni fognak azokhoz az emberekhez, akik ilyen
cigarettát szívnak, anélkül
hogy a kapcsolódást tudatosan
felfedeznék. Ez egy egyszerűsített
magyarázat arra is, hogyan alakítjuk ki
előítéleteinket, feltételeinket. Ezt a
magyarázatot most kiterjeszthetjük, és
így logikusan feltételezhetjük, hogy
egyes embereket első látásra azért
szeretünk, vagy nem szeretünk, mert már
ismerjük őket egyik előző életünkből.
Ennek köszönhető az az érzés
is, amikor egy illető felé, még ha ezt tudatosan
fel sem dolgozzuk,
„kárpótlási"
érzetünk támad, amit az előző
életünkben ellene elkövetett rossz
cselekedetek miatt érezhetünk iránta.
Személyiségjegyeink,
érdeklődésünk és
különcségeink
magyarázatánál a
reinkarnáció elmélete
további érdekes magyarázatokkal
szolgálhat. Egyik barátunk
például roppant módon
vonzódik az orosz történelem, zene,
földrajz és irodalom iránt.
Jelenleg semmilyen értelmes magyarázatot nem
talál különös
vonzódásának
megmagyarázására. Lehet, hogy egy
elfelejtett gyermekkori esemény áll az
egész háta mögött, de annak a
lehetősége sem kizárt, hogy
barátunk az egyik előző életében
Oroszországban élt.
Robert mindig is
vonzódott a régi hajók
tanulmányozása felé.
Könyvtára, amit már
házasságunk előtt kialakított,
rengeteg olyan könyvet tartalmaz, melyek XVIII.
századi hajók
felépítésével foglalkoznak.
Ebben az esetben a vonzódásnak nincs semmilyen
jelen életéből vagy
foglalkozásából
származó alapja.
Családjában senki sem ért a
hajókhoz. Gyerekkorát nem a tengerparton
vagy egy közeli kikötőben élte le, ami
talán magyarázatot adhatna mostani
érdeklődésére.
Természetesen mondhatjuk azt, hogy rég
elfelejtett esemény áll az egész
hátterében, azt is elfogadhatjuk, hogy egyik
előző életében tengerész
volt. Seth állítása szerint, előző
életében Róbert gyakran utazott
Anglia, Boston, valamint Mass között
hajóval.
Valószínűnek
tartom, hogy önöknek is vannak olyan
szokásaik, melyekre nem tudnak jelen
életükből magyarázatot, okot
találni. Ezek olyan
eseményekként könyvelhetők el,
amik kulcsot szolgáltathatnak, még ha csak
elméletileg is, előző életeinkhez
és ottani foglalkozásainkhoz.A
reinkarnációelmélet
kiválóan alkalmazható a zseni
és a sérült gyerekek
születésének
megmagyarázására is. Az előző
életben kifejlesztett képességeink
és az elért eredményeink nem vesznek
el a semmiben. Amikor egy gyermek olyan
képességekről tesz
tanúbizonyságot, melyek normál esetbe
nem jelentkeznek, akkor azt feltételezhetjük, hogy
azokat előző életében fejlesztette erre
a fokra. Ha jól szemügyre vesszük, van
ebben az elképzelésben valami
gazdaságosság. Ha például
valaki hobbiból festeget, akkor elérheti azt,
hogy egyik következő életében
kiváló művészi
adottságokkal fog megszületni. Egyetlen
cselekedetünk vagy képességünk
sem értelmetlen, és nem is fogjuk őket sohasem
elveszteni.
Természetesen az
esetek többségében nem leszünk
tudatosak személyiségünk
folytonosságáról, de mint
pszichológiai keret létezni fog, és
magába foglalja majd jelen
létezésünk
személyiségjegyeit. Hasonló ez ahhoz,
min: ahogy a korábbi gyermekkori
személyiségünk tovább
létezik bennünk, habár felnőtt
énünk nem tudatos erről. A gyerek, aki valaha
voltunk, nem halt meg, csak átváltozott mostani
felnőtt személyiségünkbe. Ő nem valami,
hanem valaki volt. Azt a gyereket jelen fizikai
világukban már sehol nem fogják
megtalálni. Viszont bennünk tovább
él, függetlenül attól, hogy
már csak halvány
emlékképeket tudunk felidézni, melyek
összekapcsolják jelen
személyiségünket vele, a
gyermekkel. Ehhez hasonlóan előző
életünk személyiségei sem
haltak meg. Ugyanúgy létezhetnek
bennünk, mint gyerekkori énünk, de
képeik már túl halványak,
vagy nem is érzékeljük azokat, viszont
pszichológiai keretet képeznek jelen
személyiségünk
számára.
SZÜNET: Ahhoz
még túl keveset tudunk nagyon sok
dologról, hogy az ilyen magyarázatok
eshetőségét bolondságnak vagy
lényegtelennek tartsuk. Az emberi
személyiség jelen
létezésének alapjait még
csak most kezdjük el megismerni, így nem
rendelkezünk biztos alappal afelől, hogy pontosan megmondjuk,
létezett-e vagy nem a múltban. Még az
időről alkotott elképzelésünk is
folyamatosan változik. Lehetséges, hogy
álmainkban előző életeink
környezetébe, utcákra,
házakba kerülünk vissza?
Azt mindannyian tapasztaltuk
már, hogy álmainkban
visszatérhetünk gyerekkori
helyszínekre. Valami ismeretlen oknál
fogva újra azokat az utcákat, tereket
rójuk, ahol utoljára gyerekként
jártunk, pedig lehet, hogy ezek a helyek fizikailag
már nem is léteznek. Ha mindezt figyelembe
vesszük, akkor az sem tűnik sokkal lehetetlenebbnek, hogy
álmainkban néha előző életek
eseményeit tapasztalhatjuk meg újra.
Emlékszik-e olyan
álmokra, amelyekben rendszeresen egy olyan helyre
tér vissza, ahol éber tudatban még
sohasem járt? Nos az ilyen képek azon időszakok
emléke lehet, amikor a hely ugyanannyira része
volt mindennapi életének, mint az az utca, ahol
most él. Könnyen elképzelhető, hogy az a
ház, melyben most él, egyik jövő
életében mint furcsa és idegen
álombeli helyszín rendszeresen
felidéződik.
Álmainkban az
önvaló utazgat, legalábbis
pszichológiai értelemben, és a
hétköznapi életben
megszokottnál nagyobb szabadsági fokkal
rendelkezik. Belekeveredhetünk olyan
eseményekbe és kapcsolatba
kerülhetünk olyan emberekkel, akik
talán már fizikailag nem is léteznek.
Azt ma 203 már tudjuk, hogy a tudatalatti által
használt nyelv egyik igen erős eleme a szimbolizmus, ahol az
egyes szimbólumok csak a tudatalatti
számára hordoznak fontos
információt, míg tudatos
énünknek nem. Ha most ebből a szemszögből
nézzük, akkor könnyen
érthetővé válnak és az
esetleg értelmetlennek tűnő álmok is
értelmet nyernek, amint a szimbólumok
jelentését felfedezzük. Az
egyetlen probléma, hogy a felhasznált
szimbólumok egyénről egyénre
változnak. Ettől függetlenül
továbbra is feltételezhetjük
azt, hogy a szimbólumok közül
néhány az előző életeinkre
vonatkozik.
A Seth-anyagok nagyon sok olyan
beszélgetést tartalmaznak, melyek az
álmokról, az álmokban megjelenő
kulcsszimbólumokról és a
reinkarnációról
szólnak. Az álmokat úgy mutatja be,
mint amelyek képesek
információt hordozni
múltról, jelenről és jövőről,
és ezeket az üzeneteket belső
énünk olyan szimbólumokkal fejezi ki,
melyek a tudatalatti összes rétege által
értelmezhetők. így egy szimbólum
utalhat akár jelen életünk egyes
eseményeire, vagy múltbeliekre, de
akár jövőbelieket is előre
vetíthet.
Az álombeli szimbólumok
működése
A következő
példa az álombeli szimbólumok
működését mutatja be, mely
segít megérteni, hogyan lehet a múlt
életekkel kapcsolatos emlékeket
álmaink keretein belül
felidézni, és ha szükséges,
rajtuk keresztül jobban megérteni jelen
problémáinkat. Egyik éjszaka a
következő két álmot láttam:
Az elsőben öregasszonyként éltem
és tudtam, hogy rákos beteg vagyok, de ettől
függetlenül halálom
órájáig dolgoztam, nem foglalkozva az
egésszel. A másodikban pedig egy
régi bárkát láttam, mely
léket kapott.
Seth szerint a
„bárka" volt az a legfőbb és egyben
kulcsszimbólum, mely mindkét álmot
összekapcsolta. Ez a jel a felszínen
életem jelenlegi aggodalmait fejezte ki, azazhogy
egy napon megöregszem és én is egy
„öreg bárka leszek". A
szimbólum ugyanezt fejezte ki a második
álomban is, ahol az öreg bárka az
életet szimbolizálta, mely léket
kapott. Ebben az álomban a jel egy Tübbs nevű
öreg barátomra is fel akarta hívni a
figyelmemet.
Láthatjuk
tehát, hogyan használta tudatalattim ezt az
egyszerű szimbólumot álmaimban. Seth
szerint mélyebb szinteken a jel sokkal több mindent
elárul, mint itt. Az elsőben, ahol egy öreg
hölgy voltam, valójában előző
életeim egyik
személyiségét láttam
újra, aki rákban halt meg. A bárka itt
is egy hajóra utalt, jelen esetben utazást
kódolt, pontosabban időben történő
utazást, vissza a múltba, egy előző
életbe. Azt akarta megmutatni számomra, hogy ne
aggódjak a halál miatt, hisz az csak egy
új létezés kezdete, s ha egyszer
már meghaltam, akkor újra élni fogok.
A bárka tudat alatti
szimbóluma a második álomban egy
valóságos hajóra utalt,
mégpedig arra, amellyel Robert, egyik előző
életében, átkelt az
Atlanti-óceánon, s ez tovább
növelte magabiztosságom. Az utazás
sikeresen zárult, attól
függetlenül, hogy a hajó léket
kapott. A jel további
információkat nyújtott
régi barátomról, M.
Tubbsról is. Seth elmesélte, hogy
barátnőmnek vízzel kapcsolatos gondjai
támadtak, amelyek szerinte azt is jelenthetik, hogy terhes
lett és a magzatburok megrepedt. Ennek ellenére
az esemény vízzel való kapcsolata
pozitívnak hatott. Leveleken keresztül
pontosítottuk M. Tubbsszal, mi is
történt valójában. Nem lett
terhes, de abban az időszakban, amikor álmaim
megjelentek, a Cleo nevű hurrikán söpört
végig Florida partjainál, és az ő
városukat is érintette. Egész
családja rettegett, hisz mindent
elöntött a víz. Láttuk
tehát, hogy a „bárka" mint tudat alatti
szimbólum egyszerre hány szinten vált
értelmezhetővé, és egyszerre
közölt információt
múltról, jelenről és jövőről.
Ha tüzetesen átvizsgálják
saját álomjegyzeteiket, biztosan felfedezik majd
az ehhez hasonló szimbólumokat.
Önhipnóziskor sugallják
maguknak, hogy újra felidézik ezeket a
szimbólumokat, és megfejtik azok
jelentését. Ugyanezt a Pszichológiai
Idővel kapcsolatos kísérleteknél is
kipróbálhatják, és
megkérhetik tudatalattijukat, hogy tárja fel
önöknek az
álomszimbólumok
jelentését.
Ellenőrizzük le
álomfeljegyzéseinket és
keressünk eseteket, amikor esetleg olyan emberekkel
beszélgettünk több álmon
keresztül, akikkel a valós életben
még sohasem találkoztunk. Ha már
léteztünk korábban is, akkor
könnyen előfordulhat, hogy önvalónk egy
része visszaemlékezik ezekre,
hasonlóan a gyermekkori
élményekhez, és ennek
következtében esetleg olyan emberekkel
álmodhatunk, akikkel akkor éltünk
együtt. Ugyanúgy, ahogyan a
reinkarnáció emlékei ezeken a jeleken
keresztül felidézhetők,
feltárhatják előző
személyiségeik jellemvonásait is.
Utasítsuk
tudatalattinkat, hogy mutassa meg az
álomszimbólumok jelentését.
Erre a célra felhasználhatjuk az
önhipnózist, a Pszichológiai Idő
kísérleteket, vagy az elalvás előtti
néhány percet. Az
információk megszerzésére
az előbb felsorolt módszerek mellett alkalmazhatjuk az
automatikus beszéd és írás
technikáit is, amit
különösképpen javasolok, ha az
ilyen jellegű kísérleteink eddig sikeresnek
bizonyultak. A Seth-anyagok állítása
szerint a reinkarnációt mi magunk is
bebizonyíthatjuk a
személyiséghipnózison,
transzállapotokon és a testelhagyáson
keresztüli tanulmányozásával,
valamint az ezt kiegészítő adatok
tüzetes
átvizsgálásával. Ezalatt a
történelmi feljegyzések és
régi iratok tüzetes
áttekintését értem.
Fontos
megértenünk, hogy ezeket a tapasztalatokat csak az
önvaló
tanulmányozásán
keresztül szerezhetjük be. A belső
személyiség kutatása
nélkül nincs remény arra, hogy a
reinkarnáció
létezését bebizonyítsuk.
Szerencsére mindez lehetséges. Az
egyedüli kérdés, ami felmerül:
vajon az adatok tényleg a
valóságot tükrözik, vagy csak a
tudatalattink hozta őket létre? Erre a
kérdésre csak úgy
válaszolhatunk, ha a feltárt
információkat összevetjük a
történelmi feljegyzésekkel és
egyéb, már korábban felsorolt
anyagokkal.
Mindennek igen sok gyakorlati
hasznát fogjuk látni. Ugyanis, ha már
korábban is éltünk, akkor
lehetnek olyan kifejlesztett képességeink, amiket
valami oknál fogva jelen
életünkben nem használunk ki teljesen.
Emellett fényt deríthetünk
megmagyarázhatatlan
egészségügyi panaszok
kialakulására is.
Például a
jelenlegi elmeproblémánk lehet, hogy egy előző
életbéli emlékből
találkozik, vagy a családi kapcsolatok
szerkezete azért alakult most így, mert
ugyanezekkel az emberekkel már előző
életünkben is hasonló kapcsolatban
álltunk.Amikor külsős vendég
érkezik valamelyik
Seth-ülésünkre, mindig adunk neki egy kis
betekintést a reinkarnáció
elméletébe és annak
bizonyítékaiba. Ez magában foglalja a
múltbeli családi kapcsolatok
áttekintését, melyben
feltárjuk hogy a mostani család egyes tagjai
már nagyon sok életet éltek le
együtt. A saját családjainkra
vonatkozó összes információt
valósnak találtuk, és nagyon sok
gyakorlati segítséget nyújtottak
mostani életünk jobb
megértéséhez.
Eddigi tapasztalataink ahhoz a
következtetéshez vezettek el bennünket,
hogy a reinkarnáció tényét
komolyan kell venni. Az igaz, hogy tapasztalatainkat nem
tudtuk tudományos szigorúsággal
igazolni, de az eredmények további
kutatásokra sarkalltak a témát
illetően. Ez annak köszönhető, hogy eddigi
kísérleteink alatt nem
találtunk olyan esetet, mely
állításunk ellenkezőjét
igazolta volna.
A
reinkarnáció
cáfolására felhasznált
régi érvek ma már nem
alkalmazhatók. Korábbi
századokban az elmélet
cáfolása érdekében
talán még elegendő volt az előző
életek emlékeinek hiányára
utalni, ma, amikor már nagyon sokat tudunk a
személyiség
felépítéséről, ez az
érv elégtelennek bizonyul.
Manapság például pontosan
tudjuk, hogy gyermekkori emlékeinket a tudatalattink
raktározza el.
Feltártuk, hogy sok
esetben ezek miatt az emlékek miatt reagálunk
úgy egy bizonyos eseményre, ahogy tudatosan
sohasem tennénk. Ha ezt igaznak találtuk, akkor
azt sem tarthatjuk kizártnak, hogy az előző
életbéli emlékeinket is ehhez
hasonló módon tárolja tudatalattink.
A legújabb
tudományos felfedezések megmutatták, a
valóság sokkal furcsább, mint
ahogy azt korábban elképzeltük.
Magát Einsteint is nagyon
érdekelték az
érzékeken túli
tapasztalások vizsgálatai. Az antianyag
felfedezése felkészített
bennünket arra, hogy hamarosan ennél is bizarrabb
dolgokat fogunk feltárni a
valóságról.
Az ilyen
típusú könyvekben, melyek a
rejtélyes jelenségek sokféle
változatának
bemutatását tűzték ki
célul, igazából csak
tömör áttekintést tudunk
nyújtani a reinkarnációról,
annak lehetséges
létezéséről és
működéséről, illetve azokról
a módszerekről, melyek
segítségével az elmélet
valóságossága ellenőrizhető A
kutató szellem semminek a lehetőségét
nem zárhatja ki. A tárgyra vonatkozó
új típusú
kérdések feltevését nem
korlátozhatja senki és semmi, hisz az
új ismeret sokszor olyan helyekről
érkezhet, ahonnan nem is számítottunk
rá.
A fejezet
hátralévő részében a
Sethtel folytatott beszélgetéseinkből
készült
tömörített kivonatokat
szeretném önökkel megosztani. Ezek
mindegyike a reinkarnációról
szól, és segíthetnek
választ adni bizonyos kérdésekre,
amelyek önökben is felmerültek a
fejezet olvasása közben. Mindegyik
részlet másmás
ülésről való, és olyan
területeket érint, mint a nemiség
és a reinkarnáció kapcsolata, az előző
életek hatásai családi
kapcsolatainkra, a felelősség, valamint a
múlt életeinkben felhalmozott
adósságok kérdése.
A nemiség és a
reinkarnáció kapcsolata
A túlzásba
vitt férfilétezések a női
személyiségben kedvetlenséget
okoznak, ami többek között a nőkre jellemző
megértő és együttérző
tulajdonságok hiányában
jelentkezik. Ugyanígy a túlzott női
létezések hirtelen természetű
férfi személyiséget
eredményezhetnek, akiből
viszont
hiányozni fog az
ehhez szükséges belső erő. Ennél fogva a
legtöbb lélek a férfi- és a
női létezések
kiegyensúlyozott
váltogatását követi.
Személyes adósságaink
és a reinkarnáció kapcsolata
Természetesen
mindebből nem következik, hogy mindenki, akivel jelen
életedben kapcsolatban állsz, azokkal
már előző életeidben is
találkoztál.
Különféle
létezéseink során a régről
ismert személyiségek mellett kapcsolatba
lépünk teljesen újakkal is.
Például ha gondunk támadt
valakivel ebben az életben, akkor megoldhatjuk
úgy is ezt a problémát, hogy
segítünk valakin egy következő
életben.
Az ilyen jellegű
eseményeknek is megvannak az őket
vezérlő törvényeik. Viszont
vastagon húzd alá, amit most mondok:
adósság nem maradhat kifizetetlenül. A
jelen személyiség útjába
kerülő kihívások
valójában ezen adósságok
kivetülései. Az adósság
szó a ti értelmezésetekben
„vétkességet" jelent, de én
nem ezt értem alatta! Afelől semmi
kétség, hogy az eredendő bűn érzete
nem más, mint az adósságaink belső
felismerése, de nagyon fontos azt is
megértenetek, hogy a ti fogalmaitok szerint
értelmezett „vétkezés"
valójában nem létezik.
Mindig lesznek
megoldásra váró személyes
problémák, viszont az idő, a hely
és a kapcsolatok egyéni
választáson múlnak.
Teljesen az olvasóra
bízzuk, hogy a reinkarnáció
elméletét hogyan kezeli, hisz-e benne vagy csak
úgy tekint rá, mint egy tényre, melyet
még tudományosan nem igazoltak. Az
érdeklődőknek azt ajánlom, olvassák el
a témában megjelent összes
könyvet. Azok számára, akik
saját maguk is szeretnének
átélni ilyen tapasztalatokat, felsoroltunk
néhány lehetséges módszert,
melyek segítségével ezt
megtehetik.
A fejezet
záró akkordjaként egy olyan
Seth-anyagot osztok meg önökkel melyben a
reinkarnációt egy bizonyos személyhez
kapcsolódóan tárgyaljuk meg A kivonat
segítségével látni fogjuk,
hogy Seth miként használja fel a
reinkarnációt betegségeink
és személyiségjegyeink
igazolására és
értelmezésére. Az
idézetben közöltek
pszichológiai értelemben
tökéletesen helytállóak. A
szóban forgó személy
dadogással küzd, aminek okát a
beszélgetés érinteni fogja. A kivonat
elolvasása révén
megértjük majd, hogy bizonyos
betegségeink és
hátrányosságaink eredeti oka
valójában a távoli múltban
keresendő, melyek mindaddig elnyomva maradnak, amíg
életünk egy tapasztalata életre nem
kelti azokat. Az írásban szereplő
férfi vendéggel csak egyszer
találkoztunk, úgy hét éve,
tehát alig ismertük. Ez volt az első olyan
ülés, amit nem otthonunkban tartottunk. Az esetek
többségében az ilyen jellegű
találkozókat csak barátaimnak
szervezem meg. Ez volt az első alkalom, hogy nem tartottuk be ezt a
szabályt.
KIVONAT A 89.
ÜLÉS ANYAGÁBÓL
A szóban
forgó férfi egyikőtökkel sem volt
kapcsolatban egyik előző életében sem,
és ez az első élete Angliában. Az
1500-as években mediterrán területen
élt, és innen származik a mostani
beszédproblémája is.
A beszédhiba kezdete
1507-re tehető, amikor is nem mondta el az igazságot egy
olyan ember érdekében, akinek
élete kockán forgott. Csak a félelem
tartotta vissza, hogy megtegye, és most, amikor
szeretne beszélni, nem tud.
Természetesen mindez
orvosolható. Az egész életen
keresztül megőrzött bűntudat megérthető.
Viszont, hogy mindezt már 1500 óta hordozza
lelkében, ez már egy kicsit sok.
Túlságosan felnagyította az eredeti
eseményt, mely a körülmények
szemszögéből érthető is volt.
Egy idegen ország
katonái próbálták
elfoglalni az országot. A jelen
személyiség akkori
társaságában valaki
hazaárulónak bizonyult.
Valójában a most jelenlévő
férfi volt a bűnös. Ő ezt tagadta. Amikor pedig egy
másik, teljesen ártatlan embert
ítéltek el, csak hogy saját
bőrét mentse, nem szólt az
érdekében. Már nagyon sokszor
visszafizette ezt az adósságot, amit nem is
kért tőle számon senki. Már akkor is
sokkal nagyobb bűntudatot érzett, mint bárki
más tette volna az ő helyében. A
rákövetkező életében
például egy használhatatlan
béna jobb karral büntette magát,
amiért nem mutatott rá az igazi bűnösre.
Ebben az életében kicsit
könyörületesebb volt
magához a büntetést illetően. Viszont
idővel az ilyen jellegű önbántalmazás
önkínzássá fajulhat.
(Közvetlen az
ülés után megtudtuk, hogy a
férfi valóban nem használja jobb
kezét, függetlenül attól, hogy
az tökéletesen egészséges.)
Erre
valójában semmi
szükség.Tulajdonképpen
büntetéseivel már többet is
visszatörlesztett, mint amennyi szükséges
lett volna. Rá kell végre
jönnie, hogy már rég visszafizette az
eredeti hiba árát, és ha
szívébe zárja mindazt, amit itt
hallott, akkor minden problémája idővel megszűnik.
A férfit, akit akkor
megsértett, most is ismeri. Ebben az életben
nagyon kedves volt hozzá. Óriási
áldozatokat hozott érte. Még a karma
törvénye sem tesz
említést fogat fogért
törvényről, vagy bármiféle
büntetésről. A fizikai mezőben a karma
valójában a személyes
fejlődés eredménye, és annak a
felismerése, hogy mindannyian, pszichikailag és
fizikailag egyaránt, részei vagyunk a
létező egésznek. Amikor
megbántunk valakit, valójában
magunkkal tesszük azt. Viszont nem
szükséges a sebeket örökre
magunkra égetni. Egy idő után mindenkinek,
még ha tudat alatt is, de el kell felejtenie, hogy
vétkezett.
A mostani
személyiség tökéletesen
képes kifejezni magát. Az 1500-as
években nagyon meggyőzően tudott
beszélni. Pontosan ez tette
lehetségessé, hogy feljebbvalói
meggyőző és finom beszédének
köszönhetően elhitték, a
másik férfi a valódi bűnös.
Ez az oka annak, hogy jelenleg nem mer ilyen nyíltan
és meggyőzően szólni, hisz tudja, egyszer
már ezt eljátszotta.
A jelen
személyiség szeretné magát
újra teljesen kifejezni, viszont a tudat alatt
elraktározott emlék okozta
félelem nem engedi meg, és ez okozza a mostani
problémát.
A férfi, akit akkor
elárult, ebben az életben mint édesapa
él mellette. Tudat alatt az apa tudja ezt. Pontosan
ezért követelt meg a fiától
olyanokat is, amit más apa nem tenne meg. Ezalatt nem azt
értem, hogy tudatosan és
szándékosan
próbálná megbosszulni a
múltbeli eseményt. Mint apa nagyon szereti a
fiát. Valójában nem a fiát
bántja, hanem azt a férfit, aki most a fia
személyiségében
öltött testet.
így,
miközben az apa visszafizeti az
adósságát, tudattalanul
megbántja a fiát. Képtelen
megérteni, miért bántalmazza a
saját gyermekét, és hogy mi vezeti
ezekre a cselekedetekre. Ugyanígy a fiú sem
érti, aki nagyon szereti az édesapját,
hogy miért okoz az neki ennyi fájdalmat,
és miért érez
megelégedettséget miatta. Lelke
mélyén örül a
bántalmazásoknak, hisz érzi,
hogy ezzel megbűnhődik, de miért?
Egy olyan
tartozásért, amit már
réges-régen visszafizetett. Ennek
eredményeképpen édesapjának
jobban fáj a bántalmazás, amivel
fiát sújtja, és tettein
teljesen megbotránkozik, hisz mindez
ellentétben áll a fia iránt
táplált valódi
érzésekkel.
A
bántalmazások állhatatos
elviselésével a jelen
személyiség két dolgot ér
el. Az egyik, hogy szükségtelenül
szenved, a másik pedig, az apában
felébresztett bűntudaton keresztül
visszavág neki. A múltbeli
cselekedetekből fakadó
személyiségproblémák
megmagyarázására, nagyon sokszor,
valamilyen jelen életbéli okot keresnek az
emberek, csak azért, hogy tudat alatt megnyugodhassanak.
(Erre ez a
beszélgetés a legjobb példa. Az eset
valójában pitiáner volt. csak a
személy belső feszültsége
erősítette fel azt. Seth
állítása szerint illető nem fogja
tudatosan felidézni a konkrét
élményt, de a tudatalatti
valójában ezt fejezi ki a dadogásban.
Ettől függetlenül az igazi ok abban bizonyos
múltbeli cselekedetben keresendő.)
A jelen
személyiség a
kommunikációban lenne a legsikeresebb. A
beszédbeli akadályok ellenére is
azokon a területeken találná a
legnagyobb boldogságot, melyekben a
kommunikáció iránti rejtett
vágy végre kifejeződhetne.
Ha lehet, minél
gyorsabban költözzön el ott-
honról. Egy olyan ember környezetében,
aki iránt állandó bűntudatot
érez, sohasem tud majd
tökéletesen felszabadulni. Mai
létezésében nem kell többet
kifejeznie édesapjának az iránta
érzett szeretetet. Ha mesterkélten
próbál az apának
örömet szerezni olyan területeken, amelyek
őt egyáltalán nem érdeklik,
igazából nem fejlődik általa, s
apjának sem segít vele.
Ha Ruburt úgy
gondolja, hogy egy vendégnek nem kellene így
viselkednie, mint ahogy én most teszem, akkor vegye
úgy, hogy nem vagyok vendég. Nekem is kellemetlen
volt ezt a szerepet felvennem, és személyes
életek hátterében kutakodnom, ami
egyébként teljesen távol
áll tőlem, de még így is
méltóságteljesnek érzem
magam, attól függetlenül, hogy szinte egy
pszichikus kukkolónak érzem magam.
Mivel csak nagyon kevesen mernek
őszintén magukba tekinteni, ezért ez a
könyv, ha tud, akkor ebben kell, hogy
segítsen, s ezért terelem benne a szót
arra a tudásra, melyet az egész
emberiségnek mi hamarabb fel kell használnia a
mindennapi életében.
|