|
Szeretettel ajánlom
ezt a link gyűjteményt minden
képszerkesztőnek
Hasznos
linkek képszerkesztéshez:
Kreatív kompozíciók photoshopban Maszkolás Objektum kiragadása eredeti hátterébőlHullám vonalCsatornák Árnyékolás Dragan effekt HDR Köd készítése Ködös tájkép egyszerűen Színes köd POLÁR SZŰRŐ GŐZ VAGY FÜST Portable progik Kiegészítő pluginok Weblap készítés Hóesés Fókusz Festés pattern-nel (mintázat) Textúrázás Régi papír hatású textúra photoshopban***************Ha szeretnél a fotóidra textúrát tenni,itt nagyon jó leírás:
Néhány héttel ezelőtt
összeszedtem minden bátorságomat, és
nekiláttam tanulmányozni, hogyan lehet texturákkal
"feldobni" a fotókat. A texturák sok mindenre jók:
montázsok készítéséhez,
különböző speciális hatások képi
megjelenítéséhez és megfelelő
hátteret is lehet velük a kép mögé
varázsolni.
Voltak képeim, amelyekkel sosem voltam elégedett, túl kevésnek tartottam őket, ugyanakkor láttam bennük valamit, ami megfogott. Ezekkel kezdtem el kísérletezgetni. Az alábbi életképet egy X. kerületi téren fotóztam: Maga a kép elég kusza, a háttér
tele van zavaró tárgyakkal, ezért először ezeket kiretusáltam:
klónozással (Clone Stamp Tool-lal és helyenként Healing Brush
Tool-lal) eltüntettem a táblákat és az autó tetejét, majd külön
kijelöltem, és megsötétítettem a pad erős napsütés miatt fénylő
karfáját. (A kijelölést általában a Magnetic Lasso Tool-lal kezdem, majd
a pontosításokat erős nagyítás mellett Poligonal Lasso Tool-lal
végzem.) Végül visszafogtam kicsit az elég harsány színeket
(Image/Adjustment menüben Hue/Saturation). Ez lett az eredmény:
Ez már elmegy egy életképnek
vagy szociofotónak, de nem éreztem elég érdekesnek. Valami hiányzott
belőle. Gondoltam, ez éppen egy megfelelő téma a texturák alkalmazásának
tanulmányozásához.
Kiválasztottam egy
falszerű mintát. Megnyitottam a képet és
áthúztam a fotó fölé (mozgatás
a V-eszközzel). Ha a textura kisebb a fotónknál (ez
sokszor előfordul), akkor a texturát CTRL+T-vel lehet
kijelölni és átméretezhetővé
válik. Az így létrejött texturát lehet
aztán külön színezni,
világosítani, sötétíteni,
kívánság szerint.
A textura layerén (rétegén) a
Blending Mode-dal (rétegtulajdonság vagy más fordításban összhatás)
kezdtem el kísérletezni. Gyorsan rájöttem, hogy az Overlay jó megoldás,
mert jól látható alatta az eredeti fotó. Mivel az emberalakokon így is
túl soknak találtam a falmintátt, a textura rétegét rétegmaszkká
alakítottam (Add layer mask - alul a sötét négyzetben a világos kör), és
puha szélű ecsettel (Eraser Tool) kiradíroztam az alakok helyét:
Megpuláztam a réteget kétszer
(CTRL+J). Az első másolatnál a rétegtulajdonságot Soft Lightra
állítottam (Opacity: 53%) - ez kontrasztosabbá tette a texturát. A
második másolatnál Color Burnre, Opacity: 22% - ez pedig sötétebb,
komorabb tónust adott a fotóhoz.
Mivel a fenti kék szín nem
illett a színvilágba, a többiek fölé egy új réteget, pontosabban
Adjustment layert hoztam létre (az alsó ikonok közül az átlósan
sötétített kör), amelyen egy Hue/Saturation réteget képeztem 178/-38/0
(Hue/Saturation/Lightness) értékekkel (persze egyszerűbb lett volna már
az elején a megfelelő színűre alakítani a texturát, de mivel ezt
elmulasztottam, most helyre kellett hozni a hibát):
Az így
létrejött kép már közelített az
elképzelésemhez, de az arcokat túl
szürkének találtam, és sapkák
színe sem tetszett. Ezért a javított kép
rétege fölé is beszúrtam (az előző
módon) egy Hue/Saturation réteget 180/-30/0
értékekkel:
Ezek után már nem
maradt más hátra, mint egyesíteni a
rétegeket (Image/Flatten Image), és készen is volt
a mű:
Persze ez se valami nagy durranás, de azért tagadhatatlanul megváltozott kép a hangulata. No, és közben kicsit közelebbi ismeretségbe keveredtem a texturákkal. Régi mesékre emelékszel-e még...
|